PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

Jak obsługiwać klienta? Po Bożemu.

INTERES. PO BOŻEMU!

Obsługa klienta.

Zawsze pracowałam w handlu. Handlu czymś: a to produktami, a to usługami… Obsługa klienta była zawsze. Zawsze na pierwszym miejscu i klient zawsze był traktowany z należytą czcią. Ale czy nie czciliśmy klienta nie jak człowieka, ale jak boga? Czyż nie był najważniejszy w jakimś dziwnym sensie? Czy nie było czasem tak, że nawet kiedy klient był zadowolony, to ja jakoś dziwnie przegrana, bo musiałam coś oddać? Część siebie, jakiś mały kawałek mojego … ego? Po co? Po to, by zarobić.

Nie piszę, że jeszcze więcej, bo kokosów nie było, ale żeby w ogóle zarobić! Nieustanna walka z czasem,  z samą sobą i  z opiniami środowiska inwestorów, którzy widzieli we mnie tylko potencjalna ofiarę, żeby z kolei oni mogli zarobić jeszcze więcej.

A co z obsługą klienta w centrach telefonicznych? Tam obsługa klienta jest doprowadzana do perfekcji: nagrywane są rozmowy (nie, wcale nie dla Twojej wygody, ale dla kontroli pracowników- żeby wykonywali swoją pracę rzetelnie i z korzyścią dla firmy, żeby firma … mogła zarobić jeszcze więcej). Konsultanci telefoniczni są uprzejmi, ale zawsze słychać w tym sztuczność, a nie życzliwego człowieka.

Po latach pracy w firmie, dla siebie, zaczęłam prowadzić  rekolekcje- dla Boga. Ciężko mi było z ludźmi, bo zawsze miałam na pierwszym miejscu interes. Swój. Żeby się dobrze wyspać, żeby zjeść, żeby mieć też czas na odpoczynek, a Bóg zapraszał mnie do pracy po 19 godzin dziennie i … dawał tyle sił, że nie czuło się zmęczenia. I czasem trudno było zasnąć, bo tyle się działo!

Podstawą obsługi klienta jest relacja z drugim człowiekiem. Jest godność człowieka. I jest miłość. Nie można nikomu służyć, nie pokochając najpierw Boga w tym człowieku. Jeśli nie kocha się prawdziwie, to każda służba stanie się dla nas służalczością i uciążliwością.

Jeśli  nie będziemy kochać , to będziemy się czuć wykorzystywani, niedowartościowani, i  odrzuceni.

Miłość zmienia wszystko!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *